Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
BASIN AÇIKLAMASI
06.05.2016  
T.C.
YALOVA VALİLİĞİ
Emniyet Müdürlüğü
 
BASIN BÜLTENİ
         
07-15 MAYIS 2016 KARAYOLU TRAFİK HAFTASI
 
Trafik sorunu halen Ülkemizde gündemin ilk sıralarında yer almaktadır. Ülkemizde her yıl binlerce vatandaşımız meydana gelen trafik kazalarında hayatını kaybetmekte, binlercesi yaralanıp sakat kalmakta ve maddi kayıplar sonucu milli servet heba olmaktadır.
Dileğimiz; trafik sorununun ciddi boyutlara ulaştığı Ülkemizde her vatandaşımızın dikkatini trafik olgusuna çekebilmek ve trafik düzeni ile güvenliğinin sağlanarak devam ettirilebilmesini sağlamak amacıyla;
Ülkemizde her yıl Mayıs ayının ilk Cumartesi günü "Karayolu Trafik Güvenliği Günü", bu günü takip eden hafta ise "Karayolu Trafik Haftası" olarak değerlendirilmektedir.
2016 yılında, "Karayolu Trafik Güvenliği Günü" 07 Mayıs, "Karayolu Trafik Haftası" etkinlikleri ise takip eden hafta olan 09-15 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirilmektedir.
         İlimizde de Yol kullanıcılarının (Sürücü, Yaya, Yolcu) trafik güvenliğine yönelik duyarlılıklarının arttırılmasında önemli bir araç olan Karayolu Trafik Haftası süresince özellikle eğitime yönelik çeşitli etkinlikler düzenlenecektir.
09 Mayıs 2016 günü saat 10.00’da Belediye Başkanlığı Meclis salonunda yapılacak toplantıda, Okullarda yapılan yarışmalarda dereceye giren öğrencilere, Yılın Örnek sürücülerine, trafik personellerine başarı belgeleri ile plaketleri verilerek konuyla ilgili kamu kurumları yetkililerince konuşmalar yapılacaktır.
Şehrin değişik yerlerinde Trafik Güvenliğine dikkat çekilmesi için hazırlanan pankartlar ve afişler asılarak, sürücüler ile yayalara el broşürleri dağıtılacaktır.
Radyolarda söyleşi programları düzenlenecektir.
Hafta boyunca okullarda trafik konulu seminerler verilecektir.
Trafik kazalarının azaltılmasında eğitimden, altyapıya, ilk ve acil yardımlardan,  denetime kadar uzanan hizmetler zincirinde Trafik Polisi sadece bir halkayı oluşturmaktadır. Trafik Polisi üstün feragat ve fedakarlıklarla görevini yerine getirmeye, diğer kurum ve kuruluşlarla duyarlılık ve koordinasyon içinde çalışmaya, Trafik sorununu Ülkemiz gündeminden çıkarılmasında üzerine düşen görevi yapmaya kararlıdır.
Bu çalışmada tüm kurum, kuruluş ve vatandaşlarımızın trafik görevlilerinin yanında yer alması halinde, İlimizde trafik sorunu ile daha kolay mücadele edilecektir.
24 saat esasına göre görev yapan personelimizin amacı Yalova’da huzurlu, güvenli bir yaşam sağlamaktır. Bu bağlamda tüm sürücülerin Trafik kurallarına ve görevlilerin yapmış oldukları uyarılara uymalarını, vatandaşlarımızın tanık oldukları kural ihlallerini “155 Polis” telefonlarımıza bildirmelerini bekliyoruz.
 
Kamuoyuna duyurulur.
BASIN HALKLA İLİŞKİLER BÜRO AMİRLİĞİ
 
 
 
T.C.
YALOVA VALİLİĞİ
Emniyet Müdürlüğü
 
BASIN BÜLTENİ
         
07-15 MAYIS 2016 KARAYOLU TRAFİK HAFTASI
 
 
HIZ ve ETKİSİ
 
                 Aşırı ve uygun olmayan hız, karayolunda meydana gelen trafik kazalarının ve kayıpların en önemli etkenidir. Hız ne kadar yüksek ise gereken duruş mesafesi de o kadar uzundur ve dolayısıyla çarpışma riski de o derece yüksektir.
 
              Hız arttıkça, sürücünün trafik çevresini algılama düzeyi zayıflar. Araç kullanırken görme açısı hız ile ters orantılıdır. Örneğin 35 km/s hızla görüş açısı 104 derece iken, hızı 130 km/s’e çıkardığınızda bu açı 30 dereceye düşer.
 
              Artan hıza bağlı olarak sürücü yol ve çevresine yönelik görsel verileri, yani yaya, hayvan, araç veya olayları tam olarak algılayamaz ve meydana gelen bu “hız körlüğü” nedeniyle yaya ve araç hareketlerinin yoğun olduğu şehir içlerinde büyük bir risk yaratır.
 
                 Hızın artması sonucu yalnız diğer sürücüler ve yayalar değil kendisi ve yolcularda risk altındadır. Araştırmacılar, bırakın yüksek hızları 80 km/s hızla giden bir araçta yolculuk yapanların olası bir kazada ölme olasılığının, 30 km/s hızdaki araçtakilere oranla 20 kat daha fazla olduğunu göstermektedir.
 
              Trafikte yayalar korunmasız yol kullanıcısı şeklinde tanımlanırlar. Yayalar trafiğin her zaman yüksek risk altındaki unsurlarıdır. Araştırmalar 32 km/s hızla çarpılan yayaların %5’inin yaşamlarını yitirdiğini, hızın 64 km/s’e çıkarıldığında, her yüz yayadan 85’inin öldüğünü göstermektedir.
 
              İl Merkezinde günün her saatinde tüm cadde ve sokaklarında seyyar ve sabit olmak üzere kameralı radar ekibi ile hız kontrolünün yapıldığını bir kez daha kamuoyuna duyurarak sürücülerin hız kurallarına uymalarını istiyoruz.
 
              Bilinmesini isteriz ki, yapmış olduğumuz bu uygulamalarda amaç Ana Arterler üzerinde meydana gelen can ve mal kaybına neden olan trafik kazalarını en aza indirmektir.
 
    Kamuoyuna duyurulur.
 
BASIN HALKLA İLİŞKİLER BÜRO AMİRLİĞİ
 
 
                       
 
T.C.
YALOVA VALİLİĞİ
Emniyet Müdürlüğü
 
BASIN BÜLTENİ
         
07-15 MAYIS 2016 KARAYOLU TRAFİK HAFTASI
 
 
HER ZAMAN HER YERDE EMNİYET KEMERİ
         Karayolu trafiğindeki ölüm ve yaralanmalar büyük bir halk sağlığı sorunudur ve dünya çapındaki yaralanma ve ölümlerin önde gelen nedenlerinden biridir. Dünyada her yıl yaklaşık 1.2 milyon insan yaşamını yitirirken, 50 milyon insanda yaralanmaktadır.
            Ülkemizde ve İlimizde her yıl artarak devam eden taşıt sayısı, trafik kazalarında taşıt içerisinde bulunanların uğradığı zararda artışa neden olmaktadır. Taşıt içinde bulunanların çarpışma zamanında zarar görmekten korumanın en etkili yöntemlerinden birisi emniyet kemeri ve çocuk koruma sisteminin kullanılmasıdır.
            Bir çarpışma olduğunda emniyet kemeri takmayan bir kişi taşıtın çarpma öncesindeki seyir hızı ne ise o hızda hareketine devam edecek, bu kişi sürücü ise muhtemelen direksiyona, arka koltukta seyahat eden bir yolcu ise ön koltukların arkasına olmak üzere, taşıtın iç kısımlarına savrulacaktır. Bir başka ihtimal ise taşıttan dışarı savrulmak, çok ağır şekilde yaralanma ya da ölme olasılığını büyük oranda artırmaktadır.
            Emniyet kemeri takmayanların maruz kaldığı ön darbeler arasında en sık ve ciddi olanı başa alınan darbeler olup bunu önem düzeyine göre göğüs ve karın bölgeleri izlemektedir. Sakat bırakan yaralanmalar arasında en sık görülenler bacaklar ve boyuna gelen darbelerdir.
Emniyet kemerinin kullanılmaması, karayollarındaki ölüm ve yaralanmalarda büyük bir risk etmenidir. Araştırmalar şehir içi yollardaki kaza riskinin, şehirlerarası yollar veya otoyollara oranla çok daha yüksek olduğunu göstermiştir. Otoyollarda 1 olan kaza riski şehirlerarası yollarda 3 iken şehir içi yollarda 5 olmaktadır. Bu sonuç şehir içi trafiği içinde emniyet kemeri kullanılmasının ne derecede önemli olduğunu göstermektedir.
Sürücüler emniyet kemerini süratin yüksek olduğu yollarda ve daha çok uzun süreli yolculuklarda kullanmaktadır. Bu tür alışkanlıklara sahip sürücüler emniyet kemerini aşırı hız yaparken kendilerini güvence altına alan bir araç olarak görürler. Bir yere kadar bu doğru olarak kabul edilebilir. Ancak yüksek hızlarda meydana gelen çarpışmalarda, emniyet kemeri her ne kadar sürücü ve yolcuların bedenlerini koltuğa sabitleyerek korumaya çalışsa da araçlarda oluşacak hasarlar çok ağır olacağı için insanların yaralanmamaları imkânsız olacaktır.
Emniyet kemeri kullanımı, kaza sonrası özel araçlar içinde meydana gelen ölümleri % 45, ağır yaralanmaları ise % 50 azaltmaktadır.
Böylesi gerçekler karşısında sorulabilecek “nerede ve ne zaman emniyet kemeri.?” sorusuna verilebilecek en doğru cevap “her yerde ve her zaman” olmalıdır.
Trafik ekiplerinin yapmış oldukları uygulamalarda hedefleri; emniyet kemeri kullanmayan sürücüleri cezalandırmak değil, ilimizde emniyet kemeri kullanımını yaygınlaştırmaktır.
 
Kamuoyuna duyurulur.
 
BASIN HALKLA İLİŞKİLER BÜRO AMİRLİĞİ
…/01
Z.V.AKGÜL
T.C.
YALOVA VALİLİĞİ
Emniyet Müdürlüğü
 
BASIN BÜLTENİ
         
07-15 MAYIS 2016 KARAYOLU TRAFİK HAFTASI
 
 
SAYIN ANNE VE BABALAR
 
-         Çocuklarınıza okula gidiş ve gelişlerinde kullanmaları gereken en uygun ve güvenli yolları öğretiniz.
 
-         Çocuklarınızı okul yollarında karşılaşabilecekleri problemler ve tehlikeler konusunda uyararak tedbirli olmalarını sağlayınız.
 
-         Trafiğin bir kültür ve yaşam biçimi olduğunu davranışlarınızla çocuklarınıza gösteriniz.
 
-         Çocuklarınızın çanta ve giysilerine, hava karardıktan sonra sürücüler tarafından rahat görünmelerini sağlamak amacıyla yansıtıcı çıkartmalar takınız.
 
-         Çocuklarınızla birlikte yürürken onların elinden tutunuz ve mutlaka yola yakın olan tarafta kendiniz yürüyünüz. Çünkü çocuğunuz ani bir refleksle yola çıkabilir ve üzücü bir olayla karşılaşabilirsiniz.
 
-         Her ne şartla olursa olsun 12 yaşından küçük çocuğunuzun araçların ön koltuklarında seyahat etmelerine kesinlikle müsaade etmeyiniz. 12 yaşından küçük çocuklarınızın güvenle seyahat etmeleri için üretilmiş bebek ve çocuk koltuk sistemlerini emniyet kemeri ile birlikte kullanınız.
 
-         Karayolları Trafik Kanunu’nun 37.maddesi gereğince çocuklarda iki tekerlekli bisiklet kullanabilmeleri için 11 yaşını doldurmuş olmaları gerekmektedir. Bu kurallara riayet ediniz.
 
UNUTMAYIN Kİ; Birlikteyken yaptığınız her yanlış hareket, çocukların zihninde doğru bir davranış olarak kalır ve yalnızken de uygulanır.
 
Kamuoyuna duyurulur.
 
 
BASIN HALKLA İLİŞKİLER BÜRO AMİRLİĞİ
 
 
           
 
 
 
  • PAMER
  • Polis Radyosu
  • Kurumsal E-Posta
  • Polsan
  • Emniyet Teşkilati Mensupları Hanımları Yardımlaşma Derneği
  • UPEM
  • TUBİM
  • Suç Önleme Sempozyumu
  • UTSAS Sempozyumu
  • İçişleri Bakanlığı
  • BİMER
  • KGYS